30.05.2022

Kad postoji kazna, mora postojati i nagrada

U ovom tekstu pišem o tome zašto u odnosu prema saradniicma i zaposlenima nijedan vlasnik klinike nikad ne sme smetnuti sa uma da kad postoji kazna, mora postojati i nagrada. I obrnuto.


Vlasnica jedne zubarske ordinacije mi se požalila tokom biznis konsultacija kako krivi sebe jer je tokom vremena postala popustljiva prema novim sestrama iz straha da ne odu, obzirom da su stomatološke sestre deficitarne.

Kaže kako nikad nije imala vremena da se posveti uspostavljanju granica, malim neslaganjima u timu i slično. Sve je nakako prolazilo, ona sama se nije pridržavala svojih pravila te niko nije snosio posledice ni za šta, stvari su se nakupile… i eto problema.

Ovakve situacije neretko kulminiraju otkazom.

Često se dešava jedna od dve krajnosti - vlasnici klinika su ili preblagi prema svojim zaposlenima, ili preoštri.


Uspostavljanje jasnih granica nije isto što i agresija.


Zašto se ovo često meša?

Vlasnici klinika se nekad plaše da budu doživljeni kao strogi, agresivni, zbog čega se sami ne pridržavaju svojih pravila.

Međutim, baš zato što taj odnos nije dobro uspostavljen, dešava se druga krajnost gde reaguju agresivno – otkazom.

Međutim, to nije dobar način rešavanja problema niti Vaše frustracije, zato što time niste rešili uzrok već simptom.

Što bi rekao jedan moj klijent:
Iz dana u dan pravim male kompromise koji me zapravo puno koštaju.


Kako biste sami sebi olakšali i pridržavali se svojih (firminih) granica - prvo morate da budete sami sa sobom iskreni koja ponašanja cenite, a koja se krše sa Vašim vrednostima.

Evo i kako:

Napravite jasan plan koja ponašanja se u vašoj klinici nagrađuju, a koja sankcionišu.

  • U jednoj koloni popišite sve propuste iz prakse sa kojima ste se suočili.

  • U koloni pored ubeležite ozbiljnost posledica koje takva greška ima.

  • U trećoj koloni upišite veličinu sankcije.

Po istom principu popišite koja ponašanja vrednujete i želite da podstičete, a u koloni pored bonuse.


Jasno postavljena granica ne znači da ste agresivni. Na taj način vi komunicirate šta su posledice ukoliko ih neko prekrši.


Kada vodite svoju kliniku, izuzetno je važno da su granice transparentno postavljene. To znači da su svi zaposleni upoznati koje su sankcije ukoliko se one prekrše.


Jasnoća i transparentnost u tome šta se nagrađuje, a šta sankcioniše pomaže svima

  • vama da se držite granica

  • zaposlenima je jasan kompas za ponašanje – šta je u ovoj organizacionoj kulturi ok, a šta nije

  • poboljšava vaš imidž lidera koji je iskren, odlučan, jasan i drži se svojih principa


Granice koje kao vlasnik postavljate prema vašim zaposlenima mogu biti čvrste, ali na mek način postavljene.

Jedan od načina kako vam biznis konsalting sa mnom može biti od izuzetne pomoći jeste u vidu moje podrške prilikom definisanja šta i na koji način treba nagrađivati i sankcionisati.

Ne činite više male kompromise koji vas svakim danom sve skuplje koštaju - zakažite uvodne konsultacije klikom ovde kako bismo se upoznali i videli da li smo kompatibilni saradnici.




Želite učiniti sve što je do vas kako bi unapredili poslovanje svoje klinike?

PRIJAVITE SE NA NJUZLETER I POSTANITE JOŠ BOLJI LIDER

Svakog utorka pišem šta odmah možete učiniti kako biste bili
korak bliži sistemu koji funkcioniše i kad vi niste tu.