27.06.2022

Popust na uslugu pomaže pacijentu - mit ili istina?

“Lekar sam i moram da pomognem pacijentu - moram da mu pružim mnogo više nego što je platio.”

Ovo je najčešće uverenje lekara-vlasnika svojih klinika na osnovu koga donesu odluku da nekom pacijentu daju popust na svoju uslugu.

Međutim, koliko god na prvi pogled ovakav stav lekara delovao altruistično, ovo uverenje vas direktno sabotira da unapredite poslovanje svoje klinike bez da radite više.

Zato je ovaj blog izuzetno značajan da odvojite vreme i pažljivo ga pročitate.


Pre svega želim da istaknem da nije pogrešan stav da pacijent uvek treba da ima osećaj da je plato manje nego što je dobio. Zato je važno da imate fokus na kvalitet usluge, a vi kao stručnjak u svojoj oblasti rada - vreme da taj kvalitet konstantno unapređujete.

Međutim, ono što je pogrešno u navedenom uverenju jeste osećaj doktora da po svaku cenu mora da pomogne pacijentu.


Recimo, nedavno se desilo da je jedan moj klijent nesmorteno odobrio popust na lečenje iz straha da ne izgubi pacijenta i da mu ne pruži potrebnu pomoć.

Pokleknuo je na optužbe da su njegove usluge periskupe, te da njegove kolege manje naplaćuju.

Kroz koučing smo zaključili da je time odigrao ulogu koju mu je pacijent namenio iz sadističke potrebe da dokaže svoju moć, a koji bi se i bez popusta lečio u njegovoj ordinaciji.

Nije svaki pacijent Vaš pacijent.

Klijenti koji kupuju isključivo zbog popusta koštaju vas mnogo više od samog novca.

Koštaju vas energije, ubeđivanja, nezadovoljstva vas i vaših zaposlenih, nerazumevanja, konflikata u timu, na kraju dana reputacije vašeg brenda.

Najčešće kažu:
Želim da se lečim baš kod vas, ali ste preskupi. Imam mala primanja (muž mi je izgubio posao, samohrana sam majka i slično) i zato zaslužujem popust.

A zapravo Vam poručuju:
Moje zdravlje mi nije prioritet trenutno. Spreman/na sam da živim sa tim problemom još neko vreme. Moj novac mi je vredniji od vaših rezultata.


Za većinu klinika smatram da nije pametno odobravati popuste na medicinske usluge jer time zapravo odmažete pacijentu, misleći da mu pomažete.

Naravno, ovo zavisi od puno faktora: od toga čime se vaša klinika bavi, koji poslovni model ima (da li vam je cilj kvantitet ili kvalitet usluga), kakav je tip vaše ponude, koje usluge pružate itd.


Međutim, za određene medicinske intervencije odobravanjem popusta vi šaljete pacijentu (ali i sebi i zaposlenima) sledeće poruke:

  • Slažem se sa vama da moja usluga ne vredi toliko.

  • Nisam ni sam/a siguran/na u kvalitet svog rada i rezultat koji kažem da dobijate.

  • Ja ipak ne znam (nisam sigaran/na) šta je za vas najbolje.


Ova nesvesna uverenja koja kao vlasnik klinike imate sabotiraju i vas i vaš biznis da napredujete.

Upravo ovakve neizrečene poruke mogu da budu razlog zašto se vaš tim ne drži uspostavljenih dogovora i procedura rada, zašto prodaja ide slabo, zašto medicinska sestra ne ume da naplati uslugu ili zakaže pregled preko telefona itd.

Iz tog razloga je važno da date sebi vremena da strateški razmislite o akcijama koje svakodnevno činite (kao što je ad hoc odobravanje popusta samo da biste zadržali pacijenta), jer ćete u suprotnom praviti naizgled nebitne, ali dugoročno veoma skupe greške.


Pacijentu najbolje pomažete kroz:

  • Posvećenost lekara pacijentu i njegovom izlečenju

  • Konstantno unapređivanje kvaliteta pruženih usluga

  • Dobro organizovan sistem koji olakšava pacijentu odluku o lečenju, kao i samo lečenje

  • Zadovoljan i skladan tim koji uživa u svom poslu i to pacijent oseti

Ukoliko nije uspostavljena procedura kada i kome se daju popusti, nastaje zbrka u kojoj gube i pacijent i zaposleni i vaš biznis.

Naravno, ove procedure prvo vi morate poštovati.


Da li i Vi smatrate da davanjem popusta na svoje usluge pomažete pacijentima?

Ukoliko želite da radite sa mnom zakažite uvodan razgovor u trajanju od 30 min. Ove konsultacije se ne naplaćuju, a svoj termin zakazujete klikom ovde.




Želite učiniti sve što je do vas kako bi unapredili poslovanje svoje klinike?


PRIJAVITE SE NA NJUZLETER I POSTANITE JOŠ BOLJI LIDER

Svakog utorka pišem šta odmah možete učiniti kako biste bili
korak bliži sistemu koji funkcioniše i kad vi niste tu.

Prijavite se klikom ovde.