02.11.2022

Mislite da sve funkcioniše dobro? Proverite ove stavke

Više puta sam bila u prilici da se vlasnici medicinskih ustanova jave za moju pomoć jer vide da nešto ne funkcioniše kako treba, ali ubrzo sami sebe ubede da ipak nisu to baš toliko ozbiljni problemi da bi se odmah bavili njima.

U pozadini čuči ona misao “Ako bude bilo ozbiljno kao X, tad ću da rešavam! Za sada dobro je kako jeste, bolje da ne diram ništa i da ne bacam pare.”

Moj pristup u poslu je isti kao i Vaš - bolje je sprečiti nego lečiti.

Neću nimalo pogrešiti ako bih uporedila to sa situacijom kada pacijent negira da ima uporan kašalj misleći da će proći sam od sebe, da bi se kasnije konstantovalo da je u pitanju maligno oboljenje. Čekanjem je sebi ugrozio život. Da se pacijent odmah javio, šansa da bi sprečio ovakav razvoj bolesti bila bi velika.

Hajde da vidimo koji su to simptomi u Vašem poslovanju koje ne smete negirati i čekati da sami od sebe prođu, jer time rizikujete da se problem proširi na celu organizaciju i ugrozi celokupno poslovanje:

1.Trošite Vaše vreme na poslove koje svako može da obavi

Ukoliko tokom dana dosta vremena provodite radeći poslove u kojima Vas objektivno može zameniti medicinska sestra, drugi doktor ili administrativni radnik, direktno sabotirate i sebe i svoje poslovanje da se unapredi.

Imajte na umu da se strategijom razvoja Vaše klinike zaista niko drugi ne može baviti sem Vas.

2.Zaposleni često kasne na posao/odlaze ranije sa posla/idu na bolovanje

Ovo su sve simptomi nekog nezadovoljstva među zaposlenima koje je neophodno preispitati. U suprotnom ne možete se osloniti na njih da će zaista obaviti zadatke i/ili pokazati bilo kakvu inicijativu za pametnije obavljanje poslova.

3.Imate utisak da Vas kolege ne slušaju

Niste uspostavili dovoljno dobar autortitet, niste ih adekvatno motivisali na rad, ili ste zaposlili neadekvatne ljude. Možda Vaš stil liderstva nije adekvatan za to na kom nivou se nalazi Vaše poslovanje.

4.Imate doživljaj kao da sve morate sami

Ukoliko se rast broja pacijenata, samim tim i zaposlenih, desio stihijski, a ne planski i organizovano, lekar i vlasnik svoje klinike je vrlo verovatno ostao sa majndsetom na nivou poslovanja kao da radi sam ili sa još jednom medicinskom sestrom. Sve dok ne promeni svoj način razmišljanja neće se pomeriti ni korak bliže sistemu koji funkcioniše i kad on nije tu.

5.Često dajete (neplanirane) popuste pacijentima

Popusti koji nisu planski organizovani utiču na Vaše poslovanje mnogo više nego što to Vi mislite. Svako “žao mi je pacijenta jer je baš u lošoj situaciji” direktno sabotira mogućnost da napredujete, utiče na Vašu zaradu i kredibilitet Vaše ustanove kao profesionalne u svojoj oblasti rada.

6.Mislite da je svaki pacijent Vaš pacijent

Iz uloge lekara, vođeni Hipokratovom zakletvom, težite da pomognete svakom pacijentu. Međutim, kao lider privatne medicinske prakse morate se odlučiti kojem tipu pacijenata Vi i Vaša ustanova najbolje pomažete, inače ćete stagnirati u poslovanju.

Činjenica da ste nanjušili da nešto u poslovanju Vaše klinike ne štima baš onako kako biste voleli i da postoji potencijal za napredak, značajna je informacija da treba odmah prionuti na posao i sprečiti, kako posle ne biste “lečili” godinama.

Spremni ste da unapredite poslovanje svoje klinike i sebe kao lidera? Zakažite uvodne konsultacije.




Želite učiniti sve što je do vas kako bi unapredili poslovanje svoje klinike?


PRIJAVITE SE NA NJUZLETER I POSTANITE JOŠ BOLJI LIDER

Svakog utorka pišem šta odmah možete učiniti kako biste bili
korak bliži sistemu koji funkcioniše i kad vi niste tu.

Prijavite se klikom ovde.